onsdag 4. februar 2009

Esther!!, ka gjær du i England!??

jaujau! Huske dåkker på den gamle melkesjokoladereklamen??:) "Magda!?!, ka gjær du i England?" "Detta ettkje ENGLAND!!!" artiarti!!

Men no E Æ faktisk i England da!!=)

En iskald 1. februarmorgen tok jeg farvel med mine kjære hybelvenninner ute på trappa i Schøllersgt. Jeg har ekstremt god tåreproduksjon, så d var egentlig mer enn nok med sippinga mi!! Bra dere var trøtte og tørrøyde Ragni og Solfrid, og ikke så lettrørt som meg. Da hadde jeg sikkert sippa meg for sein til flybussen...;) Håper dere har det fint i Schøllers! Tenker på dere!=)














Kom meg omsider av gårde med flybussen til Værnes. Sammen med Maria og Marianne landet vi trygt med flyhjula på rullebanen i London, Stansted. Mye turbulens mot slutten, men klarte akkurat å unngå å fylle den hvite lille posen med ekkel "vomito" (Birgitte og Rita?! tog du `an?!;) hehe!!) Men det var bare så vidt!

Sparte oss for to timer venting da vi fikk bytta om på tida for bussbillettene våre fra Stansted til Coventry! Fra Coventry busset vi videre til University of Warwick. Fylte opp all ståplassen i rutebussen med masse bagasje!! Tyyypisk loste og iriterende utvekslingstudenter, som tror de eier hele bussen!!:)

Her skal det også komme et bilde!.... sånn egentlig!!...:)

Dagens lærdom: Ha alltid korrekt beløp når du skal betale bussbilletten på bussen! Bussjåføren har nemlig ikke lov til å røre betalingsautomaten på bussen, derfor kan han heller ikke gi deg vekslepengene dine tilbake!!

Ellers fikk vi utdelt rom og nøkler, pakka ut og stappa litt for inni hauvvan vårres på en av restaurantene her på campus. Vi har også prøvd å vende oss til at venstresia er kjøresiden i dette landet! Husk å se en ekstra tur til riktig side før du krysser veien! Og sjåføren har faktisk et ratt, det er bare plasert på "feil" side!

Mange små søte murhus her i UK! Rare vasker med en kran for varmt vann og en annen kran for kaldt vann. Men det er bare å ta hendene fort fram og tilbake under hver kran. Kaldt varmt, kaldt, varmt, kaldt! Så går det så bra så=) Merkelige brødristere som bare rister brødet på en side, en må derfor snu brødskiva etter noen min. å riste litt til;)




























I dag har vi troffet kontaktperonen vår, å fått greie på litt mer angående praksis og forelesninger. Hadde også et hyggelig treff med Samantha og Zoe på Varsity, som var på utveksling på DMMH i fjor. Smakte på Curly fries! nammenam!


Som fersk blogger, og med mine sæærs gode dataegenskaper kommer nok denne bloggen alltid til å være 100% oppdatert!!!=)

4 kommentarer:

  1. Jess!
    Da var jeg førstemann til å kommentere her :)

    I all verden; er du i England??? London du er i? Er det for å studere der, eller? Hvorfor har ikke jeg hørt noe om dette?!!!

    SvarSlett
  2. heia Æni!! Æ e i Warwick, 2-3 tima nord for London. Skal hovedsaklig ha praksis i barnehage her, men ska også gå på forelesninga på University of Warwick!Beklager hvis du føle dæ dåli informert;) Æ hadd heller itj fått m mæ at du har flytta t Moss!!?=) Lykke t i den nye jobben!!;)estherklæm

    SvarSlett
  3. good at du har laga blogg så e kan føl me d litt:) vældi arti å læssa! stor klæm t d!:)

    SvarSlett
  4. Ikke så mange som rakk å bli advart om at jeg flytta, egentlig. -Skjedde temmelig kjapt!

    Så: når får vi høre mer fra deg??

    SvarSlett